Als je een toerist in Cusco bent….

8 februari 2022 - Cusco, Peru

Hallo,

wat leuk dat jullie allemaal zo gezellig meereizen met ons, heel leuk om steeds de reacties te lezen!

vanmorgen gingen we weer met Niels op pad. We doen het nog steeds rustig aan, het gaat wel beter, maar we zijn nog steeds aan het acclimatiseren aan de hoogte.
We begonnen de dag met een kopje koffie op de Plaza de Armas, het centrale plein in Cusco. Het is hier overal vergeven van de mensen die je iets willen verkopen : reisjes naar de toeristische plekken in de omgeving, hoedjes, tassen, petten, zonnebrillen, sigaretten, massages, schoenen poetsen, kunst, eten, drinken en wat al niet meer. Zeer vermoeiend om zes keer per minuut iemand af te poeieren 🤓

daarna gingen we naar San Blas, een pleintje met heel veel kunstwinkeltjes rondom. We kregen gezelschap van een van de vele loslopende honden die hier in de stad rondlopen en dat vonden we maar niks , brrr. We konden hem ontsnappen door een cafeetje in te duiken en daarna was hij weg. San Cristobal was onze eindbestemming, van daaruit heb je een mooi uitzicht over de stad. We troffen nog een bruidspaartje, konden we vast in de stemming komen. Op de terugweg lekker gegeten, en een rondleiding met gids door de kathedraal van Cusco gehad die bestaat uit drie kerken , met als hoogtepunt een schilderij van Het Laatste Avondmaal met een gebraden cavia op het bord van Jezus.Heel mooi en interessant. Het is mooi weer vandaag en in het centrum wemelde het weer van de peruaanse vrouwtjes die rondlopen met alpaca’s. Ik heb me laten gaan en heb er een aantal gefotografeerd.
nu uitpuffen en vanavond lekker uit eten met Niels Ana en een paar vrienden van hun.

groetjes Hennie

Hennie en de alpaca

AquaductDe gestapelde stenen muren van de Inca’sDeze heeft er geen zin meer inDeze dames wilden tegen betaling wel op de fotoDeze dames zagen er prachtig uitUitzicht over CuscoUitzichtUitzicht op de plaza de ArmasSweet 15 party een soort nep-bruiloftAquaduct uit de Inca tijdMooi doorkijkjeThe place to beSan BlasSan BlasBij de beroemde 13 kantige steenOnze trouwe volgerGestapelde muren

1. Geppie lottman:
    8 februari 2022
    prachtig verslag van de dag,inclusief cavia!
  2. Hennie en Marco Mommersteeg:
    Ja leuk hè mem
  3. Nicolle:
    8 februari 2022
    Hennie, jij kan je hart op halen en wij mogen ervan genieten. Wat een prachtige foto's bij een bijzondere reisverslag 🥰
  4. Carolien:
    9 februari 2022
    Wat een mooie kleurrijke plaatjes van die plaatselijke dames!
  5. Thérèse:
    9 februari 2022
    Ik zie het helemaal voor me: om de minuut weer zo’n verkoper achter je aan en jij die je er steeds meer aan gaat irriteren en dan vast in het Nederlands gaat mopperen op ze😜
  6. Marion en Toby:
    9 februari 2022
    Ziet er wel echt touristisch uit hoor. duidelijk een ander continent. mooi hoor.
  7. Jok van Bijnen:
    9 februari 2022
    Fijn dat jullie met Niels op stap kunnen.Geniet er van.gr jok sien.
  8. Esther Pepping:
    9 februari 2022
    Prachtig, genieten met een grote G.
  9. Jolanda:
    9 februari 2022
    Hallo Hennie, leuk om de mooie, kleurrijke foto's te zien! Er komen herinneringen naar boven...
    Nog veel plezier, geniet en ik verheug mee op het volgende verslag.