Bericht vanuit de lucht!

5 juli 2023 - Amazonas, Peru

Onderweg!

( bericht vanuit de lucht)

Gisteravond kwamen de eerste meldingen al binnen. Code rood in het westen van het land. Schiphol annuleert meer dan 200 vluchten. Tsja, dan weet je het wel, dat wordt wachten, koffie drinken, kijken op de Schiphol-app en nog eens wachten. Vanochtend was het nog rustig toen we vertrokken, maar onderweg werd het steeds woester.

Het blijft toch een gedoe, dat inchecken. Eerst al die koffers kwijt zien te raken, dan door de security, dan paspoortcontrole en dan eindelijk even zitten en eens checken hoe het met de storm en de vertraging is. Nou, met die storm ging het prima, ik lees dat die is gepromoveerd tot superstorm en de naam Poly heeft gekregen. Met trots verlengde Poly ons verblijf op Schiphol met een uurtje, er werd even niet gevlogen vanochtend. Maar uiteindelijk viel de vertraging dus mee.

Als we op onze plekken zitten in het vliegtuig, vlak voor vertrek, wordt er door de gezagvoerder meegedeeld dat de bagage niet aan boord is. We kijken elkaar aan en vragen ons af of we dat goed hebben gehoord, zal toch niet? Ja dus, de vriendelijke stewardess moest het ook even opzoeken ( ‘het komt niet vaak voor’, zegt ze in de onjuiste veronderstelling dat dit voor ons geruststellend is), maar de bagage is niet meegekomen en wordt nabezorgd. Maar dan moeten we wel even een formuliertje invullen op de website van KLM. Geen probleem toch? We hebben toch WiFi aan boord, dus behalve dit blog schrijven kan ik ook nog wel even de website van KLM bezoeken en een online formulier invullen. Dat formulier is zo gevonden, maar we struikelen over het ‘bagage-referentienummer’. Wat we ook invullen, het lukt niet. Het is wel een fijn tijdverdrijf, want de uurtjes vliegen letterlijk voorbij. Ik denk dat we in Lima er maar even rustig voor gaan zitten.

Wat zit er ook weer allemaal in onze koffers? Mijn wandelschoenen ga ik missen in ieder geval. Warme kleren hopen we de eerste dagen in Lima niet nodig te hebben. Hopelijk hebben we de belangrijkste spullen in onze trolleys zitten.

Behalve dat we dus zonder bagage zijn vertrokken, verloopt de vlucht prima, in no-time hebben we iets te drinken, een lunch, een flesje water, een koekje en ook nog koffie gehad. Het vliegtuig is lang niet vol, wat ik heel prettig vind. Geen elleboog op mijn armsteun als ik dit stukje schrijf, wat een feest.

We zijn vijf uurtjes onderweg, nog 7,5 te gaan. Dan zijn we in Lima, dan zien we Niels weer, dat is dan toch weer een half jaar geleden. We komen eraan!

Marco

1. Jos van de Wiel:
    5 juli 2023
    Goede reis en veel plezier.
    Gr
    Jos en Ria
  2. Nanda:
    5 juli 2023
    Wat een leuk stukje en nu lekker gaan genieten met elkaar! Fijne vakantie!
  3. Carolien:
    5 juli 2023
    Toch fijn dat je ook gekozen hebt voor een trolley. Zo heb je toch je belangrijkste bagage bij je.....
    Hoop dat het goedkomt met de resterende koffers!
    G
    Fijne vlucht nog verder!
  4. Nel:
    Ondanks alles
    Ik wens jullie een hele fijne vakantie en een fijn weerzien met jullie zoon en vrouw
    Groet vanuit Catalonië
  5. Hennie en Marco Mommersteeg:
    6 juli 2023
    (Marco): dank je wel Nel! Jullie ook in Catalunya!
  6. Jos:
    6 juli 2023
    En jullie zijn op de plaats van bestemming....KLM en Poly overleefd! Natuurlijk wel vervelend ...de ontbrekende koffers, maar hopelijk lost KLM dat snel op! Marco (stukje beroepsdeformatie...) > ALLE bonnen van (nood)aankopen bewaren t.b.v. de reisverzekeraar.
    Heel veel genoegen met Ana en Niels!
  7. Hennie en Marco Mommersteeg:
    6 juli 2023
    (Marco): dank voor de top, Jos, ga ik doen! Vanavond naar vliegveld, daar zouden koffers klaar moeten staan. Ik hoop alle drie.
  8. Jos:
    7 juli 2023
    Fingers crossed Marco, dat alle 3 de koffers zijn aangekomen!
  9. Marion en Toby:
    7 juli 2023
    Goeie verhalen hoor. Weer helemaal bij. Geniet ervan daar.