Kaaimannen in de jungle

23 juli 2023 - Puerto Maldonado, Peru

Daar zitten we dan, midden in de Amazone-jungle, in Puerto Maldonado richting de grens van Bolivia. Een half uurtje vliegen vanuit Cusco. Maar wat een verschil , vanuit de kou in Cusco naar de hitte van de Amazone. Het is hier bloedheet! We hebben een stukje zwetend, met ons Dr. Livingstone-hoedje op, door het oerwoud gelopen en onze gids vertelde ons over de bomen en planten. Ons huisje heet een lodge, een houten huisje met twee hangmatten op de veranda. Leuk en romantisch, maar ook hier is het dus heet.

Maar in de avond ging het beter, we gingen de rivier (de Madre de Dios) op om kaaimannen te spotten. Heel stil zijn, geen lichtjes maken, dan gingen we het allemaal meemaken. Dat was lekker fris in de boot, hoewel de kaaiman-oogst  teleurstellend was. We hebben twee kleine reptieltjes gezien aan de oever en ook twee groene  vuurvliegjes.

Terug in het ‘dorp’ zagen we een tarantula in een boom. Ook papegaaien vliegen hier volop rond. Morgen vroeg op, om half 5, en dan weer de rivier op, eens kijken wat we dan gaan zien.

Marco