Lima “gris”

7 juli 2023 - Miraflores, Peru

Vandaag hadden we onszelf een rustig-aan dagje beloofd, na alle drukte van gisteren.Na het ontbijt gingen Marco en Niels de koffers wegbrengen naar het bedrijf dat onze koffers weg zal brengen naar Cusco. In de tussentijd kon ik mooi even de uit Nederland meegebrachte kaas naar Ana’s moeder brengen, te voet ongeveer 10 minuten vanaf het hotel. Ze heeft een stalletje op straat waar ze van alles verkoopt en moet op dit moment ook nog op het fruitkraampje passen van een collega straatverkoper.
Toen ik daar aankwam was ze net bezig om het kraampje te openen en was erg verrast dat ik alleen was. Maar blij ook, de kaas werd snel binnenin de kraam gelegd en ik keek even hoe ze bezig was.
Het is klam weer in Lima. In deze tijd van het jaar is de luchtvochtigheid hoog en de zon schijnt vrijwel niet. Lima wordt daarom ook wel Lima ‘Gris’ genoemd . Het zorgt voor de nodige zweetdruppeltjes bij mij. Maar ook bij de moeder van Ana😁

in mijn eentje ging ik daarna terug richting hotel en nam ik een koffietentje een lekker bèkske koffie, met mijn steenkolenspaans lukte het prima.

De mannen waren inmiddels ook klaar met hun taak en we hebben daarna een mooie wandeling langs de kust gemaakt.
vorig jaar was het nog Corona en moesten we constant een mondkapje op, ook buiten. Het lijkt alweer zo onwerkelijk…

morgen gaan we richting Paracas met de bus en laten we Lima “Gris” achter ons.
groetjes van ons!

Hennie

5627a304-7287-47eb-9fd2-7e2ac957c858IMG_9021DSC00930

DSC00941DSC00943DSC00938IMG_9031IMG_9032IMG_9036DSC00946412f1105-85ea-4b37-9833-db5b5edece71b27450d6-ce83-437f-9293-529d6df3af22